Survival
Film ”Survival” znajduje się w produkcji.
Porusza problemy bezdomności oraz degradacji otoczenia człowieka. Problemy te pokazuje w formie przerysowanej i groteskowej. Planowany film ma być filmem autorskim, kombinowanym z ambicjami artystycznymi. Na jego realizację złożą się zdjęcia w planie żywym oraz sekwencje animowane połączone w integralną całość. O oryginalnej formie filmu zadecydują różne typy animacji takie jak: pixilation, animacja realnych przedmiotów, animacja form graficznych, animacja 3D.
Reżyseria, scenariusz, opracowanie plastyczne: Hieronim Neumann
Animacja 3D: Maciej Ćwiek
Zdjęcia: Janusz Tatarkiewicz
As. operatora: Dominik Krzeszewski
W roli Pana B: Jakub Woźniak
Alter ego Pana B: Jacek Adamczak
Wykonanie elementów dekoracji: Michał Szmyt, Hieronim Neumann
Wykonanie rekwizytów: Mikołaj Smolarek, Hieronim Neumann
Współpraca na planie zdjęciowym: Angelika Jankowska, Jarek Jasik, Jakub Banasiak, Gustaw Woźniak, Ignacy Rozmianiec, Tymon Rozmianiec, Ireneusz Jerzy Woźniak
Compositing: Maciej Ćwiek
Montaż: Anna Gałązkowska
Kierownik produkcji: Mariola Olejniczak
Producent: Ewa Sobolewska
Autorski film animowany, animacja – techniki mieszane pixilation, animacja realnych przedmiotów, animacja form graficznych, animacja 3D, format obrazu 2K, 13:00 min. stereo 5.1.
Producent, produkcja: TV Studio Filmów Animowanych Sp. z o.o.
Koprodukcja: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Film współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej
Bohater filmu, Pan B (od słowa „bezdomny”) pewnego jesiennego dnia na skutek bliżej nieokreślonych okoliczności zostaje wyrzucony z domu. Całkowicie poddaje się biegowi wydarzeń i tym sposobem „ląduje” w kartonie na pobliskim śmietniku. Nowa sytuacja zmusza go do szukania możliwości przeżycia w ekstremalnych, skrajnie uciążliwych warunkach. Okoliczne śmietniki stają się źródłem zaopatrzenia w pożywienie i niezbędne – lub zupełnie zbędne – w nowych okolicznościach przedmioty. Poznaje sztukę dostosowywania samego siebie do warunków zewnętrznych oraz sztukę dostosowywania warunków zewnętrznych do swoich potrzeb. Z czasem otaczające go elementy śmieci – podarte gazety ze skrawkami fotografii – stają się częścią jego twarzy (osobowości), a sztuczna szczęka niezbędnym przedmiotem do spożywania starych i twardych odpadków. Wydobyta ze śmieci rama zniszczonego telewizora służy mu do „oglądania” otaczającego go świata wg swojego uznania i z zupełnie nowej perspektywy. Plakaty reklamowe z pobliskiego słupa ogłoszeniowego stają się dla niego impulsem do podejmowania różnych działań – czasami przypominają o głodzie i pragnieniu, innym razem pozwalają przenieść się do egzotycznych, odległych miejsc. Z czasem, to co na jawie zaczyna mieszać się z wyobrażeniami i snami. Pan B. zaczyna żyć w swoim własnym groteskowym świecie, w którym komizm przeplata się z tragizmem, fantastyka z realizmem, piękno z brzydotą, w świecie pełnym absurdu wypełnionym po brzegi atmosferą dziwności.
ZDJĘCIA Z PLANU FIMOWEGO