Wariacje na temat Witkacego

Film z cyklu „Impresje” zrealizowany w technice animacji klasycznej – rysunek pastelami na papierze. Debiut reżyserski i dyplom w poznańskiej Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem prof Kazimierz Urbański. W kompozycji filmu wykorzystane są wybrane portrety Witkacego w jego „Firmy Portretowej”. Reżyser odwołuje się do „kosmicznej wyobraźni ” Witkacego przez pokazanie animowanych portretów na wizualizacji Ziemi „ukradzionej” z Wszechświata.

Reżyseria, scenariusz: Monika Martini-Madej
Opracowanie plastyczne inspirowane obrazami Witkacego: Monika Martini-Madej
Muzyka, wykonanie: Jan i Cecylia Martini
Animacja: Monika Martini-Madej, Maciej Matecki, Elżbieta Kandziora
Zdjęcia: Krzysztof Szyszka
Montaż i dźwięk: Wiesław Nowak
Kierownik produkcji: Ewa Sobolewska
Animacja klasyczna pastelami na papierze i celuloidach, 35 mm, kolor, 185 m/e, 06:45′
Data produkcji: 06.04.1995 © TVP SA-TV SFA

NAGRODA:
NAGRODA SPECJALNA dla Telewizyjnego Studia Filmów Animowanych za nowatorską metodę popularyzacji klasycznych zjawisk w sztuce w cyklu ‘Impresje’, Przewodniczącego Komitetu Kinematografii Ministerstwa Kultury i Sztuki i Prezesa Telewizji Polskiej S.A., Przegląd Filmów o Sztuce, Zakopane / 1996

W filmie wykorzystano obrazy:
„Kompozycja fantastyczna z dzikiem”, „Sfinks”, „Portret pani Żukotyńskiej. Sfinks”, „Portret Heleny Białynickiej-Birula”, „Portret Teodora Białynickiego-Birula”,  „Portret Neny Stachurskiej”, „Kameleon”, „Portret oficera”, „Wizje profesora Weinschwabena”, „Kometa Eucke”, „Wizja fantastyczna”, „Portret kobiety”, „Doktor Kuncek”, „Portret Leona Reynela”, „Portret Janusza Kotarbińskiego”, „Portret Michała Choromańskiego”, „Portret Zofii Minkiewiczówny”;

X

Pin It on Pinterest

X